عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 3 آبان 1400
بازدید : 337
نویسنده : mozhgan

درمان ارتودنسی در دختران بیشتر از پسران  انجام می گیرد مطالعات بسیاری در این زمینه از مدارس دولتی و از دانش آموزان پسر و دختر صورت گرفته است. در این یافته ها معلوم شده که اگر چه دختران و پسران نیازها ی برابری برای دریافت درمان ارتودنسی داشتند ، نگرش دختران نسبت به ناهنجاری دندان خود کاملا متفاوت بوده است. این تمایل به زیباتر شدن در برخی از مواقع شامل توجه به زیبا سازی بدن از لحاظ جسمی نیز از سوی والدین با شدت بالا دیده شده است.

تاثیر زیبایی دندان افراد مشهور بر عموم جامعه

 امروزه ما می بینیم که افراد مشهور دندان های مرتب و سفیدی دارند ، این زیبایی در اغلب موارد طبیعی نیست و از طریق دندانپزشکی زیبایی( لمینت، ارتودنسی ، ایمپلنت دندان و...) به دست امده   دختران بیشتر تحت تاثیرزیبایی دندان های شخصیت هایی که از رسانه ها پخش می شود قرار می گیرند. به همین دلیل استاندارد های بالاتری از زیبایی نسبت به پسران در ذهنشان است. گاهی اوقات هم دختران به دلیل فشاری که از سوی همسالان یا والدین به آنها وارد می شود به درمان ارتودنسی پیشرفته تن می دهند.

بهترین زمان برای ارتودنسی دختران و پسران چه زمانی است؟ 

سن مناسب برای انجام ارتودنسی سنی است که ساختمان های صورت هنوز به رشد نهایی خود نرسیده اند. در این سن درمان ارتودنسی با صرف وقت و هزینه کمتری انجام می شود. بهترین زمان برای انجام درمان ارتودنسی در دختران سن پیش از بلوغ استخوانی و قبل از 13 سالگی است. در پسر ها نیز بهترین زمان برای ارتودنسی سن قبل از بلوغ اسکلتی یعنی سن 15 سالگی می باشد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی اقساطی

عوامل موثر برجذب درمان ارتودنسی

طبقه اجتماعی و اقتصادی از جمله عوامل بسیار مهم و تاثیر گذار در جذب افراد به ارتودنسی بوده است. این عوامل از جمله ی اولین شرایط برای این درمان لحاظ شده است. پس از این دو عامل ، جنسیت نیز از جمله عواملی است که  باعث رو آوردن افراد به درمان ارتودنسی می شود. عوامل موثر بر جذب درمان ارتودنسی از این قبیلند:

طبقه اجتماعی

وضعیت اقتصادی

جنسیت افراد

نکته :

یک مسئله مهم در ابتدای درمان ارتودنسی انتخاب یک متخصص رتودنسی خوب است با توجه به طولانی بودن پروسه درمان بهتر است که به دنبال یک متخصص ارتودنسی خوب نزدیک به محل سکونت خود باشید. مثلا اگر ساکن کرج هستید بهترین متخصص ارتودنسی در کرج را انتخاب کنید

منبع: https://www.orthodr.ir/





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com